PostNord sætter fokus på mangfoldighed

Nu er Move - Change for Diversity lanceret. Et treårigt initiativ, der skal styrke mangfoldigheden i PostNord, og som handler om at forbedre mulighederne for intern karriereudvikling for talenter med forskellig baggrund.

– Vi har i flere år arbejdet aktivt for at øge andelen af kvindelige chefer og ledere. Det har vi haft nogen succes med i forbindelse med højere lederstillinger, men på andre niveauer er vi langt fra målet, så det arbejde fortsætter. Men vi skal også udvide vores mangfoldighedsarbejde og skabe flere karrieremuligheder for talenter med forskellig baggrund eller erfaring som f.eks. etnicitet, livssituation eller alder, siger Finn Hansen, HR-direktør.

Prioriteret at øge mangfoldigheden

Det er ifølge Håkan Ericsson, administrerende direktør og koncernchef, prioriteret og vigtigt for PostNords succes at øge mangfoldigheden inden for ledende stillinger.

– Vi har brug for at få en bredde i vores ledergruppe, som afspejler, hvordan samfundet og virksomheden i øvrigt ser ud. En ledelse med mangfoldighed giver en bedre balance, og det sikrer et bredere perspektiv og dermed en højere kvalitet i ledelsesarbejdet, siger han.

Mangfoldighed på dagsordenen

Satsningen på initiativet Move - Change for Diversity skal sætte mangfoldighed på dagsordenen i PostNord og vil præge koncernen på forskellige måder.

– Vi skal arbejde for altid at tænke mangfoldighed ind i alle stillinger. Vi vil især se på de udviklings- og lederaspirantprogrammer, vi har, for at sikre, at deltagerne rekrutteres ud fra et mangfoldighedsperspektiv. Vi skal også arbejde internt med mentorordninger og forskellige former for netværk for at blive bedre til at give flere chancen for at udvikle sig og for at opfange personer med forskellig baggrund, som vil og kan udvikle sig, siger Finn Hansen.

Sidst opdateret: 23-11-2015 09:53