Brødrene Dahl fornyer aftale med PostNord

PostNord og den norske VVS-grossist Brødrene Dahl indgik for nylig en ny samarbejdsaftale om, at PostNord fortsætter som logistikpartner i fem år.

Brødrene Dahl logo– I forbindelse med arbejdet med at få et større vareudbud, kortere distributionstid og lavere omkostninger har vi strømlinet logistikkæden til ét stort centrallager i Langhus, som modtager varer, lagerfører dem, plukker og pakker, inden varerne sendes ud til servicecentre og kunder i hele landet, siger Jan Vere, Brødrene Dahls logistikchef.

PostNord og Brødrene Dahl har gennem flere år udviklet et stærkt partnerskab, som man nu bygger videre på. Der har været stort fokus på at effektivisere logistikken, og der er udviklet flere unikke løsninger.

– Samarbejdet mellem PostNord og Brødrene Dahl er proaktivt og løsningsorienteret og skal bidrage til en bedre totaløkonomi i deres logistik. Aftalen giver os både større konkurrenceevne og bedre lønsomhed, siger Tommy Egeli, kundeansvarlig i PostNord, og fortsætter:
 – Vi udvikler løbende leveringsløsningerne ved at definere, måle og evaluere service- og kvalitetsparametre. Det er en del af vores aftale.

En åben og langsigtet relation er vigtig både for Brødrene Dahl og for PostNord.– Aftalens omfang er en bekræftelse af, at kunden har stor tiltro til PostNords driftsløsninger og medarbejdere. Vores chauffører gør en fremragende indsats med hensyn til at levere den kvalitet, kunden forventer.

Lars Erik Granerud, Brødrene Dahls transportchef, udtaler:
– Samarbejdet mellem PostNord og os har i mange år været rigtig godt. Kontinuiteten betyder meget i den forbindelse. Vi har besøgt hinandens anlæg rundt omkring i landet for at se, hvordan vi kan opnå de bedste løsninger, og hvordan vi bedst håndterer afvigelser. Derudover har vi månedlige afstemningsmøder og tæt kommunikation om videreudvikling og nye løsninger.

Aftalen træder i kraft 1. januar 2017.

Sidst opdateret: 13-06-2016 14:05