En million til Verdensnaturfonden WWF

Lørdag 19. marts er tiden igen inde til Earth Hour. PostNord fortsætter sin støtte til initiativtageren Verdensnaturfonden WWF ved også i år at lade en krone for hvert solgt velgørenhedsfrimærke gå til organisationens klimaarbejde med bæredygtige byer.

Salget af velgørenhedsfrimærket, som begyndte i maj sidste år, havde 31. december genereret ca. 1 mio. SEK til Verdensnaturfonden WWF i Danmark og Sverige.
I Danmark går overskuddet fra salget til WWF's klimaarbejde og til WWF's globale Earth Hour-kampagne. I Sverige går pengene til Earth Hour City Challenge, et internationalt projekt om bæredygtige byer, som begyndte i Sverige og har bredt sig til hele verden. I dag tegner byerne, hvor over halvdelen af jordens befolkning lever, sig for en stigende miljøbelastning på over 70 pct. af den globale CO2-udledning. Samtidig er det ifølge WWF i byerne, der findes et stort potentiale for at finde løsninger på mange af vore dages udfordringer.

fortsætter året ud

Samarbejdet fortsætter året ud. Både PostNords og WWF's logoer findes på frimærkerne sammen med budskabet "For miljøets skyld". Formålet er at vise, at alle lige fra private til virksomheder kan samarbejde om et bedre miljø.
Under Earth Hour, mellem kl. 20.30 og 21.30, vil også PostNord slukke lyset i nogle lokaler og ejendomme.

Om Earth Hour
Earth Hour er en klimaevent, som Verdensnaturfonden har taget initiativ til. Virksomheder og private i hele verden kan ved at slukke lyset i en time vise, at de tager klimaforandringerne alvorligt, og på den måde sætte fokus på og skabe et engagement omkring emnet.
Sidst opdateret: 18-03-2016 12:58