Novozymes-samarbejde flyvende fra start

De to første måneder har været yderst vellykkede, efter at PostNord i Danmark 1. juli overtog alle virksomhedens interne transporter på dansk grund.

Postansatte sørger nu for den interne logistik mellem i alt 80 bygninger på Novozymes-lokationer i Bagsværd, København og i Kalundborg.

Transporterne omfatter alt lige fra fysiske laboratorieprøver til klassificeret affald og kontorartikler til almindelige breve, pakker samt luftforsendelser og er et resultat af den 3-årige aftale som før sommerferien blev underskrevet mellem PostNord og den store bioteknologiske virksomhed.
- Den første tid er forløbet til alles store tilfredshed helt uden klager fra brugerne. Vores indtryk er, at PostNord har udvist stor professionalisme i forhold til de ændringer i transportbehovet, der har været behov for undervejs, fortæller René Jacobsen, Facility Manager, EMEA (Europa, Middle East, Africa).

Fuld transparens i alle opgaver

Jimmie Hviid Topp, Key Account Manager, forklarer, at transportopgaverne som ventet viste sig mere omfattende, end der var lagt op til fra Novozymes` side i udbuddet. Der arbejdes med fuld transparens i alle opgaver, og den første tid er også gået med at sikre, at alle opgaver er beskrevet ned i mindste detalje og dermed sikre overholdelse af den lovede transparens.

- Det er meget tilfredsstillende, at vi har kunnet løse opgaverne, helt uden at brugerne har følt sig svigtet. Med kort respit har vi været i stand til at planlægge og omstille os – bl.a. har vi skaffet nye biler fra dag til dag, siger han.

Transparensen har netop været vigtig for Novozymes i valget af PostNord.

- Vi har haft brug for at vide, hvor mange forsendelser og hvor stort et transportbehov, vi egentlig har. Med PostNord kan vi bringe vores interne logistikløsning til et højere niveau ved at disponere og tilpasse rutenettet i funktionsaftaler, forklarer René Jacobsen.

PostNords grønne miljøprofil er en fordel

Dermed vil Novozymes kunne effektivisere sine transporter og synliggøre omkostningerne helt ned på de enkelte afdelinger. PostNords grønne miljøprofil er en anden fordel, som René Jacobsen peger på.

- Vi har mange kørsler over korte afstande, og her spiller det bestemt en rolle at kunne cykle og droppe at bruge diesel-køretøjer, der er dårligt egnede til den slags, siger han.

Sidst opdateret: 13-09-2016 15:21