Nu kommer der mere fleksibel transport over grænserne

Højere kvalitet kombineret med større fleksibilitet og samtidig mulighed for hjælp fra kundeservice døgnet rundt. PostNords nye nordiske løsning til grænseoverskridende transport har mange fordele.

1. november 2015 søsatte PostNord en ny nordisk løsning, som bl.a. forenkler håndteringen af grænseoverskridende stykgods.

– PostNord har altid haft stærke løsninger til nationale transporter, konstaterer Peter Kjær Jensen, chef for E-commerce & Logistics i PostNord
– Men for at kunne blive en rigtig nordisk aktør skal vi kunne tilbyde kunderne en stærk, transparent nordisk platform, hvor vi nemt kan planlægge og følge det voksende flow over grænserne fra start- til slutkunde.

Omfattende stordriftsfordele

PostNord bliver i stand til at samle hele det nordiske volumen i sine udbud, noget der giver kunderne omfattende stordriftsfordele. Men det er ikke kun omkostningerne, der påvirkes af det nye system.

– Det er afgørende, at vi sikrer kapaciteten i hele vores nordiske netværk. Det vil give kunderne bedre service, større fleksibilitet og højere kvalitet i leveringen.

Kunderne får også hurtigere adgang til oplysninger fra deres nationale koordinatorer af international trafikplanlægning. En døgnservice har styr på leveringen gennem hele kæden og kan derfor arbejde proaktivt med kunderne, hvis de opdager, at der er ved at ske noget med leveringen.

– Så kan de kontakte kunden med løbende oplysninger og opdateringer om situationen og samtidig komme med forslag til alternative løsninger, så kunden kan handle, allerede inden der opstår dyre forsinkelser.

Fakta
1. november 2015 blev der oprettet en nordisk organisation med lokale afdelinger i hvert land. Organisationen håndterer al grænseoverskridende linjetrafik uanset produkttype med det formål at give kunden en mere sikker og transparent levering fra bestilling til slutkunde. Tidligere var det den svenske organisation, der håndterede international trafikplanlægning.

Sidst opdateret: 31-03-2016 10:21