PostNord Danmark indgår samarbejde med Alibaba Group

Med aftalen følger retten til at etablere en nordisk platform på shoppingportalen, Tmall global.

Den nye samarbejdsaftale med Alibaba Group vil gøre det nemmere og billigere for danske og nordiske virksomheder at få adgang til købestærke kinesiske forbrugere og øge pakkemængderne fra Norden til Kina.

350 millioner

- I Kina er der ca. 350 millioner forbrugere, der handler på nettet, og Alibaba Group er den største aktør, når det kommer til e-handel. Derfor er vi meget glade for dette samarbejde, som gør det muligt for os at hjælpe danske og nordiske virksomheder til at afsætte deres varer i Kina, som vi kan fragte, fortæller Peter Kjær Jensen, der er chef for forretningsområdet eCommerce & Logistics.

Centralt partnerskab

Hos Alibaba Group anser man samarbejdet som et centralt partnerskab, der vil give kineserne adgang til produkter af høj kvalitet:
- Danske og nordiske brands vil blive eksponeret over for hundrede millioner af kinesiske forbrugere, der besøger vores platforme og søger efter unikke, internationale produkter. Vi ser samarbejdet med Post Danmark og PostNord, som et centralt partnerskab i Europa, der giver de kinesiske forbrugere adgang til produkter af høj kvalitet, siger Amee Chande, landedirektør for UK/Irland og Norden hos Alibaba Group.

Nordisk platform

Den nordiske platform henvender sig i særlig grad til virksomheder, der ikke har etableret sig i Kina i forvejen, eller som ønsker at udvide deres online tilstedeværelse overfor de kinesiske forbrugere.

PostNord Danmark har de seneste år været involveret i Kina og har allerede via China Post-portalen Ule.com været døråbner for en række danske netvirksomheders adgang til det kinesiske marked.

Sidst opdateret: 15-01-2016 12:48