PostNord hjælper Bauhaus med at vokse i Finland

Byggemarkedet Bauhaus' netbutik i Finland vokser. PostNord har været med fra begyndelsen og gør det muligt for Bauhaus' kunder at få selv store produkter som f.eks. brugsklare vildmarksbade leveret til døren.

Bauhaus loggaBauhaus' netbutik i Finland åbnede sidste år. Netbutikken blev oprettet efter samme model som løsningerne i andre nordiske lande som f.eks. Sverige, hvor Bauhaus i flere år har haft PostNord som samarbejdspartner.

Netbutikken er vokset markant. Viivi Niemi, Bauhaus' Web Shop Manager, fortæller:

– Kunderne søger informationer og sammenligner produkter og priser. Det gøres nemmest og hurtigst online. Den information og de funktioner, vi tilbyder i netbutikken, fremmer også salget i varehusene. En del af vores kunder ønsker at få produkterne leveret hjemme eller til sommerhuset. Det er muligt på grund af netbutikkens hurtige og fordelagtige levering. Takket være netbutikken kan vi nu betjene kunder i hele landet, og der er ikke længere nogen geografiske begrænsninger.

Bauhaus og PostNord i Finland begyndte samarbejdet i forbindelse med, at netbutikprojektet blev indledt i efteråret 2014. Bauhaus søgte i begyndelsen forskellige samarbejdspartnere til hhv. lagerhåndtering og transport, men valgte PostNords totalløsning. Det stod tidligt klart, at Bauhaus ikke har brug for en standardløsning til lagerhåndtering og transporttjenester, men en totalløsning, der også omfatter en betydelig række merværditjenester.

PostNord skræddersyede en løsning til Finland, der opfyldte Bauhaus' behov, i et tæt samarbejde med kunden og kundens leverandør af netbutikplatform.

Succesen med Bauhaus' netbutik skyldes i høj grad de store produkter i sortimentet. Forbrugerne har ofte begrænsede muligheder for selv at transportere produkter i uhåndterlige størrelser. Når de bestiller via netbutikken, kan de nemt og bekvemt få selv store produkter leveret til døren.

– Blandt de største produkter, vi leverer, er der f.eks. brugsklare vildmarksbade, fortæller Tero Rantala, PostNords storkundechef, som har ansvaret for samarbejdet med Bauhaus i Finland.

Han fortsætter:
– Takket være det samarbejde, der blev indledt i Finland, har PostNord udviklet sig til at være Bauhaus' strategiske partner i Norden, og vi stræber efter at tilbyde så ensartede tjenester som muligt.

Partnerskabet betyder et tæt samarbejde og en vilje til at udvikle sig og vokse sammen.
– Netbutikkens funktioner skal videreudvikles, og der skal tages højde for fremtidige behov. Det forudsætter dygtige og pålidelige samarbejdspartnere. Fleksibel logistik er en af nøglerne til succes. Velfungerende logistik sikrer kundetilfredshed, og det er afgørende for netbutikkens succes, siger Viivi Niemi.

Om Bauhaus:

BAUHAUS er en tysk, privatejet varehuskæde med over 260 varehuse i 19 europæiske lande. I Finland er der en netbutik og fem varehuse i Vanda, Åbo, Tammerfors, Esbo og Uleåborg.

Sidst opdateret: 30-09-2016 10:30