PostNord hjalp rejsearrangør med at slå rekord

Den rigtige henvendelse, den rigtige kanal og det rigtige tidspunkt gav Maxli Travel Groups postkortkampagne et rekordresultat. En analyse, som PostNord udførte, bidrog til succesen, og samarbejdet forventes at fortsætte.

Maxli Travel Group har i flere år kunnet forlade sig på kataloger som markedsføringskanal for at nå sine forretningsmål. Men kundernes købsadfærd har ændret sig og dermed også behovet for at tilpasse dialogen med kunderne, så den bliver mere personlig.

– Vi udgiver vores katalog i november, men det betyder ikke, at folk nødvendigvis ønsker at booke deres ferie på det tidspunkt, siger Jeanette Larsson, markedsføringsansvarlig i Maxli Travel Group, og tilføjer, at man har været for dårlig til at bearbejde og følge op på eksisterende kunder eller mulige kunder, som har vist interesse for Maxli Travel Group.

Postkortkampagnen

For at nå frem til disse kunder blev postkortkampagnen "Vi savner dig" udviklet med et indhold, som var mere personligt. En analyse, som PostNord havde udført, blev brugt som udgangspunkt for udvælgelsen, og i februar i år, tre måneder efter rejsearrangørens store katalogudsendelse, blev der udsendt 47.000 postkort til dem, der ikke havde reageret på katalogerne og endnu ikke havde booket en rejse.

Den personlige indfaldsvinkel resulterede i, at en investering på 200.000 SEK gav 5,7 mio. SEK i direkte bookinger.

Et fantastisk resultat, konstaterer Jeanette Larsson.

Det personlige budskab trænger bedre igennem med et trykt postkort i postkassen end i en digital reklame. Det bliver mere autentisk, siger Jeanett Larsson.

Nu venter en mere omfattende analyse for Maxli Travel Group med PostNord ved roret. Næste skridt er at finde ud af, hvordan kampagnen kan tiltrække nye kunder, og hvordan budskabet og udformningen kan blive endnu bedre.

Sidst opdateret: 25-08-2016 15:05