PostNord-samarbejdet med Blue Water udvides

Den danske del af koncernen har netop medvirket til en aftale om det norske marked

Bluwater loggaTilfredse kunder køber mere. Og de køber på tværs af landegrænser.  Det er eksempelvis tilfældet med Skanlog/WhiteAway, Philipson Wine og nu senest Blue Water Shipping. Sidstnævnte har netop tegnet en stor aftale om paller og stykgods årligt til Norge frem til 2019.

I 2014 indgik den Esbjerg-baserede virksomhed en distributionsaftale med PostNord i Danmark, der bl.a. også omfatter paller til Sverige. Den gang – som nu – var det Christian Hammershøy, Key Account Manager, der skaffede aftalen i hus. For hans chef, René Nielsen, Industrial Markets and E-commerce, PostNord i Danmark, er der en klar sammenhæng til den aktuelle udvidelse af samarbejdet.

Markedets bedste løsning for Blue Water

- De ser os som dem, der bedst muligt kan understøtte deres strategi. Vi er ikke de billigste, men den samlede pakke med pris, kvalitet, setup, netværk osv. er markedets bedste løsning for dem, og det er da et fantastisk stempel at få, konstaterer han.

Siden PostNord i Danmark fra årsskiftet tog hul på sin satsning for at vinde markant flere markedsandele inden for paller og logistik, har en række mindre kunder meldt sig på banen. Men Blue Water Shipping er den første blandt ”de tunge drenge” i Danmark, der vælger PostNord.

"Vi mestrer den tunge logistik"

- Det er utrolig vigtigt, fordi vi i vores aktuelle situation har behov for at komme mere ud i markedet og vise, at vi mestrer den tunge logistik. Så på den måde kan aftalen her sagtens bliver en døråbner til flere store, attraktive kunder, forudser René Nielsen.

Gejsten og troen på, at der er mere i vente inden for paller og gods, er i hvert fald styrket med den aktuelle aftale, der får virkning fra 1. juni.

Sidst opdateret: 12-04-2016 14:08