Få frimærket direkte på mobilen - nu til alle breve i Danmark

Nu kan alle breve frankeres med det samme, uanset hvor man er i landet, bare man har en mobiltelefon ved hånden. Post Danmark har nemlig udvidet den verdensberømte danske service, Mobilporto, så man kan købe digitale frimærker via app og sms til både A- og B-breve til modtagere i Danmark i alle portosatser helt op til to kilo.

- Vi har fået rigtig mange henvendelser fra kunder, der synes, at det er nemt og let tilgængeligt med frimærker direkte på mobilen. Derfor har de efterspurgt Mobilporto til alle breve. Det har vi lyttet til, så nu kan man købe mobile portokoder til alle indenlandske breve helt op til to kilo. Også til den billigere løsning, B-breve, der er en mulighed, hvis brevet gerne må være et par dage undervejs, fortæller Mette Juul, chef i Post Danmark Privatkunder.

Med Mobilporto er det altid nemt at få et brev sendt af sted, lige meget hvor i landet man er. Frimærket er nemlig lige ved hånden i form af en kode, man køber og får tilsendt på mobilen - og skriver direkte på brevet.

- Vi vil rigtig gerne gøre det så nemt som muligt at sende breve. Derfor har vi både udvidet mulighederne med mobilporto og forbedret vores Mobilporto-app, der hurtigt og brugervenligt guider kunden gennem købet af portokoder på mobilen. På den måde binder vi helt enkelt den digitale og fysiske verden sammen, og det har vi høstet stor anerkendelse for både herhjemme og i udlandet, fortæller Mette Juul.

Siden Post Danmark lancerede Mobilporto sidste år, har danskerne købt over 500.000 frimærker via mobilen, og Post Danmark har næsten dagligt fået positive tilbagemeldinger fra kunder med ønske om at kunne købe flere portosatser på mobilen. Desuden har Mobilporto fået stor international opmærksomhed som lidt af en verdenssensation og vundet flere priser, bl.a. en Mobil Award 2011.

Sådan virker Mobilporto:
Mobilporto er en tjeneste, hvor man kan købe portokoder til sine breve på mobilen. Portokoden erstatter frimærket og skal blot skrives dér, hvor man plejer at sætte det almindelige frimærke. Portoen købes ganske enkelt. Enten via Mobilporto app'en, der udover Iphone og Android nu også fås til telefoner med Windows styresystemer såsom Nokia, og som kan downloades gratis via App Store, Google Play og Windows Market Place.

Til redaktionen: Flere oplysninger fås hos Post Danmark Presse på 33 61 60 01.

Sidst opdateret: 18-08-2016 09:40