Mobile frimærker fylder 1 år - Ny sats på vej

Post Danmarks teknologiske landvinding "Mobilporto", der gør det muligt at købe frimærker via mobilen, fylder 1 år. Og det er en fødselsdag for en succesfuld mobilservice.

- Kunderne har nærmest revet mobilfrimærkerne ned af hylderne. Der er solgt 400.000 mobile frimærker det første år, og vi mener, at en stor del af det er til breve, der ellers ikke ville være blevet sendt, siger Lars Kaspersen, kommunikationschef i Post Danmark.

Mobilporto har gjort det nemmere at få et brev sendt af sted, fordi frimærket altid er lige ved hånden i form af en kode, man køber og får tilsendt på mobilen - og skriver direkte på brevet.

Da Post Danmark lancerede Mobilporto gik historien verden rundt - og flere hundrede medier i både Europa, Asien, USA og Afrika bragte nyheden om Post Danmarks mobile frimærker, der binder den digitale og fysiske verden sammen. Desuden har løsningen vundet flere priser, bl.a. en Mobil Award 2011.

- Vi har oplevet stor opmærksomhed på de digitale frimærker både herhjemme og i udlandet. Tilbagemeldingerne har været ovenud positive, og vi har fået massevis af henvendelser fra kunder, der ønsker at kunne købe flere portosatser på den måde. Det har vi naturligvis lyttet til, og derfor lancerer vi i løbet af året flere portovarianter til Mobilporto, bl.a. B-breve, der har været meget efterspurgt, afslører Lars Kaspersen.

For at bruge mobiltjenesten skal man sende en sms med teksten "porto" til 1900. Derefter modtager man en kode, som man skriver i det hjørne af konvolutten, hvor frimærket normalt sidder. Man kan også benytte Post Danmarks gratis Post-applikation til smartphone, der allerede er blevet downloadet 100.000 gange.

Til redaktionen: Yderligere oplysninger fås hos Morten Nielsen, pressechef i Post Danmark, på 33 61 60 01.

Sidst opdateret: 02-04-2014 20:28