Ny administrerende direktør i Transportgruppen

Jesper Nielsen tiltræder den 27. juni 2012 som ny administrerende direktør i Transportgruppen A/S. Samtidig fratræder Peter Bjerregaard, der har valgt at søge nye udfordringer.

Direktørskiftet kommer efter, at Post Danmark sidste efterår opkøbte de resterende aktier i Transportgruppen, og der er lagt en ny vækst-strategi for virksomheden.

- Vores køb af de resterende aktier i Transportgruppen har haft et klart sigte på at udvikle og udbygge virksomheden. Som en vigtig del af den nye strategi ligger, at der skal skabes en betydelig vækst i de internationale aktiviteter i tæt samarbejde med PostNords øvrige selskaber. Jeg er meget glad for, at Jesper Nielsen har sagt ja til at stå i spidsen for den udvikling, siger Carsten Dalbo, chef for Post Danmark Logistik.

- Det er bl.a. et indgående kendskab til internationale logistikløsninger, og de gode resultater Jesper Nielsen skaber, der gør ham til et oplagt valg som administrerende direktør for Transportgruppen, siger Carsten Dalbo.

- Peter Bjerregaard har ydet en betydelig indsats i hele Post Danmarks mere end 5-årige ejerperiode. Men med de udviklingsambitioner, der ligger for Transportgruppen i de kommende år, starter en ny udvikling for Transportgruppen, og Peter Bjerregaard har valgt at gå nye veje. Jeg vil gerne takke Peter Bjerregaard for hans indsats for Transportgruppen, og jeg ønsker ham al mulig held og lykke i fremtiden, siger Carsten Dalbo.

Jesper Nielsen kommer fra en stilling som chef for Strategi og Projekt i PostNord Logistik.

Til redaktionen: Yderligere information kan fås hos pressechef i Post Danmark, Morten Nielsen på tlf. 33 61 60 01.

Om Transportgruppen
Transportgruppen A/S er en af de førende aktører på markedet for paller og gods i Danmark og er en del af PostNords danske logistikselskab, Logistik Danmark.

Transportgruppen består af et stærkt netværk af 20 selvstændige vognmænd og mere end 600 lastbiler.

Sidste efterår købte Post Danmark de resterende aktier i Transportgruppen. Indtil da havde Post Danmark ejet 51% af aktierne i palle- og gods-virksomheden.

Sidst opdateret: 02-04-2014 20:24