Post Danmark erstatter WebPack med nyt og bedre pakkesystem

Med et nyt gratis, webbaseret forsendelsessystem gør Post Danmark det lettere at sende og holde styr på pakker og paller for erhvervskunderne. Det nye system hedder Pacsoft Online.

- Jeg er glad for, at vi nu kan tilbyde Pacsoft Online til vores kunder, der er kendetegnet ved stor stabilitet og en høj grad af brugervenlighed. Det hidtidige system, WebPack, bliver nu afløst, og jeg er sikker på, at vores kunder vil opleve en klar forbedring, siger Carsten Dalbo, Chef for Post Danmark Logistik A/S.

Det gratis forsendelsessystem, som Post Danmark stiller til rådighed for erhvervskunderne bruges bl.a. af mange netbutikker. I Pacsoft Online kan de printe pakkelabels, vælge mellem Post Danmarks forskellige fleksible ydelser som fx lørdagsomdeling eller advisering af kunden, følge pakkens vej frem til modtageren via Track & Trace, trække statistik på forsendelserne og sende transportordre (EDI) til Post Danmark.

- Pacsoft Online er et gennemafprøvet system, som Posten i Sverige med succes har tilbudt deres kunder gennem flere år. Systemet er et af de bedste på markedet, som vil gøre det lettere og mere effektivt for vores kunder at håndtere forsendelsesdelen af deres forretning, siger Carsten Dalbo.

Til forskel fra WebPack kan Pacsoft Online bl.a. printe på labelprintere, køre i alle browsere, og indtastninger kan både gemmes, rettes og annulleres. Og så er der ingen begrænsning på hvor mange forsendelser, der kan sendes via Pacsoft Online.

Post Danmarks nuværende godt 12.000 WebPack-brugere vil automatisk blive oprettet i det nye system over en periode fra juni til september, og både afsender- og modtagerdata vil blive overført. Inden brugerne første gang skal logge på Pacsoft Online vil de modtage et startkit med alle de nødvendige oplysninger om det nye system.

Til redaktionen: Yderligere information kan fås hos pressechef i Post Danmark Morten Nielsen på tlf. 33 61 60 01.

Sidst opdateret: 02-04-2014 20:24