Post Danmark forlænger sponsoratet af dansk cykelsport

Til og med 2015 vil de danske nationale cykelhold køre i tricot med postlogo, og Danmarks største årligt tilbagevendende internationale sportsbegivenhed vil fortsat hedde Post Danmark Rundt.

- Vi har besluttet at forlænge vores samarbejde med Danmarks Cykle Union og hermed sponsoratet af dansk cykelsport med tre år, siger Lars Kaspersen, der er kommunikationschef i Post Danmark.

- I Post Danmark er vi overbeviste om, at vores sponsorat af dansk cykelsport, Post Danmark Rundt og samarbejdet med Danmarks Cykle Union har været med til at øge den folkelige interesse for cykelsporten og hermed også opdyrkningen af nye cykeltalenter. Unge mennesker bliver inspireret, når de kan opleve cykelløb i høj klasse lige uden for døren. Med vores sponsorat gør vi en forskel for cykelsporten og for danskerne, og det vil vi gerne fortsætte med, siger Lars Kaspersen.

Tom Lund, der er bestyrelsesformand for Danmarks Cykleunion, glæder sig over forlængelsen af samarbejdet med Post Danmark.

- Vi har sammen skabt noget helt unikt, som også sætter sine spor udenfor landets grænser. Vi har kun fået VM og Giro d'Italia til Danmark, fordi vi sammen Post Danmark har fået interessen for dansk cykelsport til at vokse helt enormt. Dansk cykelsports meget positive udvikling på talent- og medaljesiden skyldes i høj grad det økonomiske fundament, som aftalen med Post Danmark skaber.

Til redaktionen: Yderligere oplysninger fås hos sponsor- og eventchef Jørgen H.K. Jepsen, Post Danmark, på telefon 20 20 36 16 og direktør Jesper Worre, Danmarks Cykle Union, på telefon 20 11 08 78.

Fakta: Post Danmark har været sponsor for dansk cykelsport og Post Danmark Rundt siden 1995. Følg den danske tour på postdanmarkrundt.dk

Sidst opdateret: 02-04-2014 20:25