Postens el-cykler vinder international pris

Post Danmarks el-drevne cykler med fleksibelt bokssystem er netop blevet tildelt postbranchens svar på en Oscar inden for innovation på den internationale postkonference, POST-EXPO i Bruxelles.

Post Danmark har selv stået for udviklingen af den innovative og miljørigtige distributionsløsning, der indgår som et led i bestræbelserne på at nå virksomhedens mål om at nedbringe CO2 udslippet med 40 pct. inden år 2020.

- Jeg er meget stolt af prisen, der vidner om, at vi har udviklet den helt rigtige distributionsform med el-drevne cykler. På den måde sikrer vi både en mere effektiv og grønnere distribution og et bedre arbejdsmiljø for postbudene, siger Martin von Horsten, chef for Post Danmark Distribution, som i går modtog den fornemme pris på EXPO-udstillingen.

Post Danmarks nye distributionsløsning består af el-cykler - tohjulede med trailer og trehjulede med høj lasteevne - i kombination med et specialfremstillet fleksibelt modulbokssystem til opbevaring af posten. Ud over at være miljøvenlig er løsningen med til at gøre postomdelingen mere effektiv, samtidig med at medarbejderne belastes mindre end ved brug af almindelige cykler i kombination med cykeltasker.

- Vi ønsker at være kundernes miljørigtige valg. Derfor vil vi sætte endnu flere el-cykler ind til afløsning af de hidtil anvendte manuelle cykler og benzindrevne knallerter, siger Martin von Horsten.

Til redaktionen: Vedhæftede billede kan frit anvendes ved redaktionel omtale. Fotograf Henrik Petit.

Yderligere oplysninger fås hos pressechef i Post Danmark Morten O. Nielsen på 33 61 60 01.

Sidst opdateret: 02-04-2014 20:23