Post Danmark åbner posthus nummer 1.000

I dag runder Post Danmark en særlig milepæl, når posthus nummer 1.000 slår dørene op på Frederiksberg. Med åbningen af en lang række nye posthuse er Post Danmark i fuld gang med at styrke sit filialnet, så det matcher forventningerne om lange åbningstider og mange udleveringspunkter hos de stadigt mere e-handlende danskere.

- Siden 1. oktober har vi i gennemsnit åbnet et nyt posthus om dagen, og det er noget helt særligt i dag at slå dørene op til posthus nummer 1000. I nyere dansk posthistorie har vi aldrig været så tilgængelige som nu med vores fintmaskede net af udleveringssteder og de lange åbningstider, vi kan tilbyde i samarbejde med vores
posthuspartnere, siger Henning Christensen, chef for PostNord Danmark.

Det seneste halve år har mere end 225 nye posthuse set dagens lys. De mange nye posthuse åbner primært hos dagligvarebutikker, tankstationer, boghandlere og kiosker. Her vil kunderne kunne hente og sende pakker og breve samt købe frimærker og pakkeporto i hele butikkernes lange åbningstider – typisk fra morgen til aften.

- Nethandlen er i høj grad drevet frem af convenience, og vi arbejder hele tiden på at kunne tilbyde løsninger til vores kunder, der gør det nemt at handle på nettet. Det er bl.a. derfor, at vi netop er startet på lørdagsomdeling af pakker, og at vi vil fortsætte med at åbne nye posthuse, så vi kan gøre det let at hente pakker selv, siger Henning Christensen.

Ved udgangen af 2015 forventer Post Danmark at have over 1.525 pakkeudleveringssteder i form af posthuse og landets 475 Pakkebokse.

Posthus nummer 1.000 slår dørene op hos Kvickly på Falkoner Allé på Frederiksberg. Det markeres bl.a. med taler og postorkester.

Til redaktionen: Yderligere oplysninger fås hos Post Danmark Kommunikation på
telefon 33 61 60 01.