PostNords hjemmesider kører igen

Efter branden hos IT-leverandøren Evry har PostNord haft fokus på at genskabe it-driften med mindst mulig gene for koncernens kunder og deres virksomheder. Og i nat kom koncernens nationale hjemmesider postdanmark.dk, posten.se og postnordlogistics.com igen op at køre

Produktionen af breve og pakker i Post Danmark og PostNord Logistics har fungeret som normalt trods it-udfordringerne. De forsinkelser, som opstod i den svenske brevvirksomhed, er indhentet i løbet af ugen.

Selv om hjemmesiderne nu kører, er der nogle funktioner, som endnu ikke er på plads. På posten.se. gælder det tjenesterne Skicka direkt, Reklamfixaren, Postservice, eBREV Webb og Postens Kundportal. Information om aktuelle priser og vilkår bliver tilgængelig i løbet af weekenden. På postdanmark.dk er det funktionerne Nej Tak og Complaints, som endnu ikke er helt på plads.

Branden hos Evry påvirkede mange af PostNords IT-systemer. Det har været muligt at genskabe systemer ved at bruge det omfattende backup-system. Arbejdet med at komme tilbage til normal drift er dog besværliggjort af  IT-systemernes kompleksitet og samspil. Under genetableringen af IT-systemet har PostNord haft fokus på at skabe så få gener for koncernens kunder og deres virksomheder som muligt.

PostNord  tilbyder kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Koncernen havde i 2012 en omsætning på SEK 39 mia. og 40.000 medarbejdere. Vi møder vores kunder under varemærkerne Posten, Post Danmark, PostNord Logistics og Strålfors. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med koncernkontor i Solna i Sverige. www.postnord.com

Sidst opdateret: 02-04-2014 19:39