PostNord køber speditionsaktiviteterne i G.P. Spedition Aps

PostNord har indgået aftale om at købe aktiviteterne i speditionsvirksomheden G.P. Spedition Aps. Med købet styrker PostNord sig på gods- og pallemarkedet i Danmark og forstærker koncernens position på det nordiske logistikmarked.

Købet sker som et led i omstillingen af PostNord, der i disse år gennemgår en strategisk forandring fra at være en brevvirksomhed med få logistikaktiviteter til at blive en logistikvirksomhed med breve.

- Vores køb af G.P. Speditions aktiviteter betyder, at vi nu kan integrere et stærkt team af speditører i vores Road Freight-organisation i Danmark. Den know-how, de kommer med fra det nordiske marked, vil give os et godt fundament og sætte fart i udviklingen af vores forretning på det danske og nordiske palle- og godsmarked, siger Carsten Dalbo chef for eCommerce & Logistics i PostNord Danmark.

PostNords mål er, at kunderne skal tilbydes 360 graders logistikløsninger på det nordiske marked. Opkøbet af G.P. Speditions aktiviteter er med til at styrke den samlede produktpalette i forhold til den tunge logistik med afsæt i Danmark. PostNord er allerede en stor aktør på godsmarkederne i Sverige og Norge, og med styrkelsen i Danmark står koncernen nu med et stærkt grænse-overskridende godstilbud til kunderne i de nordiske lande.

G.P. Spedition Aps har hidtil været ejet af Allan Søndergaard og Jørn Jacobsen. Efter købet træder Jørn Jacobsen ind som leder af PostNords Road Freigt-organisation i Danmark.

- Hos PostNord får de aktiviteter, vi har bygget op i G.P. Spedition, nye stærke rammer at vokse videre i. PostNord har som mål at styrke sin position på det danske godsmarked, og det mål skal vi nu igang med at forfølge. Det glæder jeg mig til at komme igang med godt bakket op af det stærke team af medarbejdere, som kommer med, siger direktør Jørn Jacobsen fra G.P. Spedition.

Med overtagelsen af aktiviteterne i G.P. Spedition følger også kunder som bl.a. Ford og TOP-TOY.

G.P. Spedition blev dannet i 1960.

Ved yderligere spørgsmål kontakt:
PostNord pressetelefon Danmark, tlf. 33 61 60 01

Vi leverer! PostNord er den førende leverandør af kommunikations- og logistikløsninger til, fra og inden for Norden. Vi sikrer postservice til private og virksomheder i Sverige og Danmark. Med vores ekspertise og et veludviklet distributionsnet skaber vi forudsætningerne for fremtidens kommunikation, e-handel, distribution og logistik i Norden. I 2015 havde koncernen 35.000 medarbejdere og en omsætning på ca. 40 mia. SEK. Moderselskabet er et svensk aktieselskab (publikt bolag) med hovedkontor i Solna. Besøg os på www.postnord.com

Sidst opdateret: 06-04-2016 09:16