Komplett Group och PostNord i nytt stort avtal

Norska Komplett Group och PostNord förlänger sitt tidigare samarbete och undertecknar ett nytt nordiskt ramavtal värt flera hundra miljoner kronor.

– Vi ser Komplett Group som en långsiktig och strategisk affärspartner och vårt samarbete sträcker sig tillbaka ända till 1991. Vi har under dessa år utvecklats tillsammans i ett partnerskap som präglats av entusiasm, försäljningskompetens och höga förväntningar. Det glädjer oss att vi nu har kommit överens om att fortsätta det nära samarbetet, säger Robin Olsen, vd PostNord Norge.

– För oss är det viktigt att samarbeta med en aktör som klarar att leverera i alla de nordiska länderna. Det sätt på vilket PostNord arbetar med innovationer väger också tungt för oss. Vi blir i hög grad involverade i utvecklingen, och det kommer nya tjänster och lösningar som våra kunder har stor glädje av, säger Anton Hagberg, vd på Komplett Nordic.

PostNord blir Kompletts logistikpartner i hela Norden och i avtalet ingår paket-, pall- och hemleveranstjänster i samtliga länder. Samarbetet innefattar även ett tydligt fokus på strategisk tjänsteutveckling och att ytterligare utveckla och förbättra kundupplevelsen på ett sätt som gör ett tydligt avtryck på hela den nordiska e-handelsmarknaden.

– Leveranser är en viktig del av kundresan. De ska ske sömlöst från A till Ö, och alltid ha ”Komplett-kvalitet”. Det innebär att PostNord hela tiden måste leva upp till våra värden och våra krav på en god kundupplevelse, säger Anton Hagberg.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen cirka 33 000 anställda och en omsättning på drygt 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Senast uppdaterad: 2017-04-07 08:40