PostNord stärker sig inom internationellt styckegods

PostNord har tecknat ett nytt avtal med ytterligare ett europeiskt nätverk, CargoLine. Det är ett av de största europeiska nätverken inom styckegods. Avtalet innebär att PostNord får full tillgång till CargoLines nätverk för export och import.

PostNord kommer inledningsvis att distribuera gods för CargoLine på den svenska marknaden. Omvänt kommer PostNord att hämta upp gods i Sverige för vidare distribution i CargoLines nätverk i Tyskland och övriga Europa.

- Genom CargoLine får PostNords kunder tillgång till ett av Europas mest etablerade och kompetenta nätverk för styckegods. Med det nya avtalet förstärker vi vårt styckegodserbjudande för såväl import som export i Sverige, säger Anders Holm, vd PostNord Sverige.

PostNord har under de senaste tre åren stärkt upp och fokuserat på erbjudanden inom parti- och styckegods till, från och inom Norden. Idag samarbetar man med allt fler företag inom dessa områden. Det är därför ett naturligt steg för PostNord att ytterligare stärka samarbetet med olika nätverk till och från kontinenten.

- PostNord är den ledande leverantören av logistik- och e-handelstjänster i Norden och genom vårt samarbete kan vi erbjuda hög kvalitet till CargoLines kunder genom deras finmaskiga distributionsnät i Sverige, säger Bernd Höppner, Managing Director på CargoLine.

Sedan tidigare har PostNord samarbetsavtal med flera internationella nätverk, bland annat det europeiska paketnätverket DPD och Palletways, ett motsvarande nätverk för distribution av pall.

Samarbetsavtalet med CargoLine gäller från och med 1 mars 2017.

Läs mer om CargoLine här http://www.cargoline.de/index_en.html

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2015 hade koncernen 35 000 anställda och en omsättning på cirka 40 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Senast uppdaterad: 2017-03-06 09:27