Qliro Group utökar avtal med PostNord

PostNord och Qliro Group utökar samarbetet kring paketlogistik på nordisk nivå. I och med det nya avtalet tar PostNord över logistiken av Qliro Groups distributionsvolymer i Norge och förlänger avtalet i Sverige och Danmark. Qliro Group driver flera av Nordens största e-handelssajter, bland andra CDON, Nelly.com och Gymgrossisten.

Det nya avtalet är resultatet av ett utökat strategiskt samarbete mellan parterna och innebär att PostNord blir huvudleverantör av paketlogistiken till Qliro Groups nordiska kunder. Det handlar huvudsakligen om pakettjänsten MyPack samt varubrev, men avtalet inkluderar även en mindre del hemleveranser, returtjänster och pall.

Qliro Group har samarbetat med PostNord i Sverige sedan 1999 och i Danmark sedan 2009. En viktig parameter i affären är PostNords nordiska perspektiv med satsningar på ett harmoniserat produktutbud, nordiska kundportaler och tjänster.

– Vi valde PostNord för kombinationen av en bra helhetslösning och ett bra pris. Vi bygger en nordisk plattform och uppskattar deras approach att hitta en enhetlig lösning avseende produktutbud i Norden. PostNord var också väldigt tydliga med ambitionen att utveckla sina produkter och tjänster i nära partnerskap med oss som kund, säger Fredrik Gardefors, Senior Manager Corporate Development på Qliro Group.

Om Qliro Group
Qliro Group är en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com) och Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/Gymsector.com, Bodystore.com och Fitness Market Nordic). I koncernen ingår även betal- och konsumentfinansieringslösningen Qliro. Under 2016 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2016 hade koncernen cirka 33 000 anställda och en omsättning på drygt 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Senast uppdaterad: 2017-05-02 09:00